Léčitel

Každý si před začátkem hry zvolí tri dovednosti příslušející jeho povolání, přičemž některé dovednosti jsou navíc podmíněny příslušností ke konktrétní frakce. Zvolené dovednosti jsou neměnné a v průběhu hry se nové nezískávají.

 

Od začátku smí používat pouze dýku a tesák.

Léčení

 

Léčitel ováže zraněnému (může i sám sobě) místo zásahu (alespoň jednou dokola, na uzel, musí držet). Tím mu vyléčí buď dva životy v končetinách nebo jeden v těle. Obaz si zraněný sundává až při následující návštěvě věže. Každý může mít v jednom okamžiku nanejvýš jeden obaz na těle a jeden na končetině, tedy max. dva obvazy.

 

Rychlé oživení

Je-li léčitel ve vítězné skupině a přežil boj, může pronesením vhodné modlitby oživit jednoho mrtvého ve své skupině. Používá se bezprostředně po souboji přímo v poli, nikoli ve věži.

 

Boží zásah

Je-li léčitel ve vítězně skupině a přežil boj, může se zviženýma rukama pronesením vhodné modlitby oživit všechny mrtvé ve své skupině. Používá se bezprostředně po souboji přímo v poli, nikoli ve věži.

Dovednost lze použít pouze jednou a to jen během denní části.

 

Neviditelnost

Pouze Záškodníci

Léčitel zahlásí "neviditelnost" a dá si ruku na hlavu, od té chvíle se všichni ostatní musí chovat, jako by ho neviděli. Účinek trvá deset vteřit, konec se neohlašuje, léčitel pouze sundá ruku z hlavy. Kouzko lze ukončit předčasně.

Při Neviditelnosti nelze používat jiné dovednosti ani útočit – léčitel nesmí mít v ruce zbraň. Tuto dovednost lze použít jen jednou mezi dvěma návštěvami vlastní věže (ve věži se obnovuje)

 

Falešná kletba

Pouze Lupiči - šarlatán

Léčitel pronese slovo "kletba" doplněné nějakým blábolem, čímž jednomu určenému soupeři do vzdálenosti dvacet metrů vsugeruje, že přišel o svou sílu, to znamená, že jeho útoky nezpůsobují zranění. "Prokletý" nesmí útočit. Zárověň ať léčitel instruuje své společníky, aby případné útoky "prokletého" ignorovali. Efekt trvá 10 vteřin, počítá si v duchu léčitel a pak ohlásí: "konec kletby". Lze použít jednou za souboj.

 

Bariéra

Pouze Garda

Léčitel si zaváže kolem ruky šátek (ne bílý, aby se lišil od obvazu). První zásah, který poté dostane, vychechtá. Pokud šlo o útok na blízko, je útočník navíc postižen "ochromením" (jednu nohu nemůže po 10 vteřin zvednout ze země, může jí nanejvýš otáčet).

Po použití si léčitel šátek sundá a může si ho znovu nasadit až po následující návštěvě své věže.

 

Krvavá magie

Pouze Úsvit

Léčitel se dýkou zraní na ruce, čímž ztrácí jeden život, a poté na jednoho soupeře do vzdálenosti 30 m sešle "ochromení" (soupeř jednu nohu nemůže po 10 vteřin zvednout ze země, může jí nanejvýš otáčet). Počet použití je omezen jen léčitelovými životy, přičemž lze kouzlo seslat i za poslední život.