Popis akce

Zdar, prý chystáte nějakou akci, četl jsem nějaký úvod, ale nějak si to nejsem schopen představit. Můžeš mi to nějak vysvětlit?

Nazdar, jsem rád, že Tě to zajímá, a rád Ti to objasním.

 

Takže co to vlastně teda vůbec jako je?

Jedná se o dřevárnu, která se nejvíce blíží bitvě. Ovšem od klasických dřevárenských bitev se v mnohém liší – kupříkladu klade mnohem větší důraz na roleplaying, dává hráčům větší možnosti volby (tvorba postav, otevřená řešení úkolů ad.) či sám boj je svázán určitými pravidly, která nejsou zcela obvyklá.

 

No a jak to bude probíhat?

Vyjdu z toho, co bude samotné hře předcházet: hráči se předem přihlásí do jedné ze čtyř frakcí (Garda, Lupiči, Záškodníci a Úsvit [ovšem tento se nerozpadá]) a vyberou si jedno ze tří povolání (Válečník, Zloděj, Léčitel). Maximální počet jednotlivých povolání v rámci jedné frakce je omezen. Přesná čísla závisí na celkovém počtu účastníků; obecně lze říci, že nejvíce bude válečníků, méně zlodějů a nejméně léčitelů.

Po výběru frakce a povolání následuje volba konkrétních dovedností, které bude tvá postava ovládat. Výběr je omezen Tvým povoláním a v některých případech i příslušností ke konkrétní frakci.

Povolání i dovednosti lze vyřešit až těsně před hrou, ale v jejím průběhu se již nemohou měnit.

 

Víš, mě hlavně zajímalo, jak bude probíhat ta hra? V čem to bude klasická bitva?

Jistě, klasické bitvě se tato akce bude blížit především tím, že hlavní náplní budou vzájemné boje frakcí, jejich střetávání při plnění různých úkolů. Boj proti CP bude spíše výjimečný. Každá frakce bude mít svou základnu – věž, z níž bude vyrážet na herní území.

 

Fajn, to chápu. A co ty odlišnosti?

Odlišností je celá řada – na prvním místě bych zmínil onen důraz na roleplaying. Každá frakce má vlastní cíle, hodnoty, způsoby jednání a podle nich by se její příslušníci měli snažit chovat. To platí jak při setkáních s cizími frakcemi, tak s CP, přičemž různé domluvy s CP budou velmi časté.

O tvorbě postav jsem již mluvil, dále by to byly možnosti volby při hře. Většina úkolů je volitelná, obvykle není jednoznačně nalinkován postup jejich řešení. Úkolů bude obvykle naráz vícero, takže si sami budete volit herní strategii (na co se předně zaměřit, kolik lidí kam poslat atd.)

Specifika boje jsou popsána v pravidlech (např. souboje se účastní vždy maximálně dvě frakce, kvůli používání dovedností se rozlišuje začátek a konec souboje ad.)

 

Roleplaying při setkání s cizími frakcemi bude easy: zhebněte, hajzlové!

Vůbec ne, frakce jsou sice navzájem víceméně nepřátelské, ale to vám nebrání se spolu domlouvat, spolčovat či vzájemně obchodovat. Je jasné, že při řadě úkolů budou vaše cíle neslučitelné, ale to, že jste se před půl hodinou nemilosrdně zabíjeli, neznamená, že se musíte nenávidět navždy. Herní situace se bude proměňovat, a kdo chce být pragmatikem, dostane možnost.

 

Zdá se mi, že jsme nějak nerozebrali ten konkrétní průběh hry?

Konkrétně se k tomu vyjádřit nemohu, ale pár obecných informací lze prozradit. Hra je rozčleněna do tří dějství/aktů a závěrečky, která bude mít specifická pravidla.

Klíčový bude přesný čas (proto je vhodné pokud možno mít vlastní hodinky). Každé dějství bude mít předem danou přesnou dobu trvání a stejně tak jednotlivé úkoly budou omezeny časem, obvykle konkrétním (např. určitý úkol bude možné si zadat a splnit pouze mezi 15:00 a 15:30). Hlavní úkoly pro dané dějství vám zadá vůdce frakce, vedlejší úkoly pak jednotlivá CP na herním území. (Velká část setkání bude řešena formou lístečků či obálek).

Hlavní úkoly jsou „povinné“ souvisí s příběhovou linií hry, jejich nesplnění vás sice zcela nediskvalifikuje, ale může vám do budoucna působit obtíže, resp. vás znevýhodní oproti ostatním frakcím. Vedlejší úkoly povinné nejsou, můžete jejich prostřednictvím získat zvláštní bonusy nebo se prostě jen pobavit.

Po každém dějství bude následovat delší přestávka: proběhne vyhodnocení některých úkolů a změní se většina herních lokací. Každý akt tedy bude probíhat v jiných kulisách (byť stále městských) a úkoly nesplněné v jednom dějství nebude možné dokončit v následujícím.

 

To zní hezky. Je toho ale hodně, fakt si myslíš, že se to dohromady nebude bít?

Věřím, že ne. Práci na této akci jsme věnovali dost času a promysleli všechny aspekty, nakolik to jen bylo možné. Navíc počítáme s tím, že takoví zkušení hráči jako Ty se ve hře brzy dobře zorientují.

 

Díky za vysvětlení a uvidíme se na akci.

Fajn, těší mě, že se Ti to líbí a že dorazíš. Kdybys měl jakoukoli další otázku, tak se mi ozvi. Vždy je mnohem lepší ujasnit si to předem, než pak řešit problémy těsně před hrou přímo na místě. Měj se.